Положення про методичну (циклову) комісію Державного навчального закладу «Глухівське вище професійне училище»

 


ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ ДНЗ «Глухівське вище професійне училище»

01.09.2020 №178-ОД

 

Положення про методичну (циклову) комісію  

Державного навчального закладу «Глухівське вище професійне училище»



 

1. Загальні положення

Відповідно до Положення про методичну роботу у професійному (професійно-технічному) навчальному закладі, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12.12.2000 року № 582 «Про удосконалення методичної роботи в системі професійно-технічної освіти», однією з колективних форм методичної роботи у навчальному закладі є участь усіх членів педагогічного колективу у роботі методичних (циклових) комісій.

Метою діяльності методичних (циклових) комісій  є вивчення системи роботи кожного педагога, аналіз вимог закладу, сприяння розвитку педагогічної творчості, професійної компетентності педагогічних кадрів, підвищення ефективності освітнього процесу в ДНЗ «Глухівське вище професійне училище».

 

2. Завдання методичної (циклової) комісії

2.1. Удосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загальнодидактичної, методичної і фахової підготовки членів методичної (циклової) комісії з метою надання якісної повної загальної середньої освіти та професійної підготовки відповідно до вимог державних стандартів.

2.2. Організація взаємовідвідування уроків, позаурочних заходів з предметів.

2.3. Впровадження кращого педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.

2.4. Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності педагогів. Здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.

 2.5. Забезпечення засвоєння і впровадження інноваційних педагогічних і виробничих технологій в освітній процес.

 

3. Зміст та основні напрями діяльності методичної (циклової) комісії

3.1. Розробка, розгляд, аналіз робочої навчально-програмної документації, внесення коректив та змін у навчальні програми з урахуванням регіонального компонента.

 3.2. Вивчення і використання в освітньому процесі нових педагогічних і виробничих технологій, кращого досвіду навчання та виховання, аналіз результатів цієї роботи.

 3.3. Проведення роботи з комплексного методичного забезпечення навчально-виробничого процесу засобами навчання, розробка методичних рекомендацій з ефективного використання дидактичних матеріалів, створення необхідних засобів навчання тощо.

3.4. Аналіз стану і результатів навчально-виробничого та освітнього процесів, якості знань, умінь і навичок здобувачів освіти, рівня їх вихованості і професійної культури.

3.5. Оновлення змісту навчання і виховання, забезпечення взаємозв’язку загальноосвітніх дисциплін, теоретичного і виробничого навчання учнів.

3.6. Аналіз результатів перевірок освітнього  закладу, внутрішнього контролю, розробка пропозицій та рекомендацій із поліпшення викладання окремих навчальних дисциплін.

3.7. Організація наставництва, надання допомоги молодим педагогічним працівникам у підготовці і проведенні уроків, позаурочних заходів, організація взаємовідвідування занять, відкритих уроків та їх обговорення

3.8. Організація та проведення конкурсів фахової майстерності, олімпіад із предметів та професій, семінарів-практикумів, позакласних виховних заходів тощо.

 3.9. Впровадження проектної технології у навчально-виробничий процес  ДНЗ «Глухівське ВПУ»

3.10. Сприяння написанню педагогічними працівниками навчальної літератури професійного спрямування.

3.11. Активна пропаганда, впровадження сучасних педагогічних, виробничих, інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виробничий процес, сприяння інноваційній діяльності.

3.12. Подання пропозицій керівникам із поліпшення навчально-методичної роботи в ДНЗ «Глухівське вище професійне училище», організації змісту атестації педагогічних працівників, їх роботи у міжатестаційний період.

3.13. Організація та проведення конкурсів, олімпіад з предметів та професій, семінарів-практикумів, позакласних виховних заходів тощо. В роботі методичних (циклових) комісій можуть застосовуватись різні нетрадиційні форми: круглі столи, діалоги, методичні консиліуми, тренінги тощо.

 

4. Структура та організація діяльності методичної (циклової) комісії:

4.1. Методична (циклова) комісія організовується у складі не менше трьох осіб і об’єднує педагогічних працівників однієї дисципліни або педагогічних працівників споріднених дисциплін.

4.2. Методичні (циклові) комісії створюються на навчальний рік. Керує роботою методичної (циклової) комісії голова, який обирається членами методичної  (циклової) комісії з найбільш досвідчених педагогічних працівників. Він планує і організовує діяльність методичної (циклової) комісії протягом навчального року. 4.3. Персональний склад методичної (циклової) комісії, а також кандидатура голови комісій затверджуються відповідним наказом директора на початку навчального року.

4.4. Директор закладу, заступник директора з навчально-виробничої, навчально-виховної роботи, методист, старший майстер є членами методичних (циклових) комісій відповідно до профілю їх викладацької діяльності або професії.

4.5. Засідання методичної (циклової) комісії проводяться, як правило, щомісяця.

4.6. Протоколи засідань методичної (циклової) комісії зберігаються у освітньому закладу протягом п`яти років.

4.7. План роботи методичної (циклової) комісії розробляється на навчальний рік, узгоджується з педагогічними працівниками,  затверджується заступником директора з навчальної роботи (методистом).

4.8. Уся діяльність методичної (циклової) комісії здійснюється за результатами попередньої діяльності педагогічного колективу та на основі аналізу підсумків діагностичного вивчення професійної компетентності педагогічних працівників, планування роботи як на поточний період, так і на перспективу згідно з концепцією розвитку Державного навчального закладу «Глухівське вище професійне училище» та цим Положенням. Передбачає багатопланову та різноманітну за змістом і формами роботу з метою забезпечення безперервного зростання професійного рівня педагогічних працівників і реалізації науково-методичної проблеми Державного навчального закладу «Глухівське вище професійне училище».

4.9. Зміст роботи методичної (циклової) комісії має переважно інформаційно-консультативне, психолого-педагогічне, методичне, фахове спрямування.

4.10. У своїй роботі голова методичної (циклової) комісії звітує про свою роботу перед педагогічною радою освітнього закладу не менш як один раз в рік.

 

5. Обов’язки членів методичної (циклової) комісії

5.1.        Ознайомлюються з нормативними, розпорядчими документами Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки, Навчально-методичного центру ПТО у Сумській області.

5.2.        Заслуховують і обговорюють доповіді з актуальних питань навчання і виховання здобувачів освіти.

5.3.        Ознайомлюються з новою психолого-педагогічною та методичною літературою, досягненнями педагогічної науки, передовим педагогічним досвідом.

 5.4. Беруть  участь у роботі засідань методичної (циклової) комісії.

5.6. Володіють основами самоаналізу педагогічної діяльності.

5.7.        Вивчають зміст нових програм, підручників, посібників предмету, професії;

5.8.        Аналізують якість знань, умінь і навичок здобувачів освіти, рівень їх вихованості.

5.9.        Аналізують уроки, позакласні заходи.

5.10.    Обговорюють зміст контрольних робіт, завдань для тематичних атестацій, розробляють методичні рекомендації.

5.11.    Виготовляють наочні посібники.

5.12.    Розв’язують педагогічні завдання і ситуації.

5.13.    Обговорюють окремі книги, статті, що становлять фаховий інтерес.

5.14.    Звітують про курсову підготовку.

5.15.    Проводять творчі звіти, творчі портрети педагогів.

5.16. Використовувати інноваційні технології під час проведення уроків та позакласних заходів.

5.17. Обговорювати актуальні питання навчання і виховання, пошук ефективних форм ведення уроків.

5.18. Вивчати досвід колег інших навчальних закладів професійної (професійно-технічної) освіти  в ході відвідування відкритих уроків, співпраці у семінарах, творчих групах. Впровадження його в практику роботи.

5.19. Систематично проводити відкриті уроки, позакласні заходи з обов’язковим самоаналізом та аналізом.

 

6. Права методичної (циклової) комісії:

6.1. Взаємовідвідувати та аналізувати уроки, позакласні заходи педагогічних працівників, які входять до складу методичної (циклової) комісії.

 6.2. Звертатися за консультаціями з проблем навчання та організації освітнього процесу до заступників директора з навчально-виробничої роботи, навчальної роботи (методиста), навчально-виховної роботи.

6.3. Ставити питання перед адміністрацією про заохочення своїх членів за успіхи у роботі, активну участь в інноваційній діяльності.

6.4. Подавати пропозиції та рекомендації  під час проведення атестації педагогічних працівників.

6.5. Ставити питання про публікацію матеріалів про кращий досвід, накопичений в рамках методичної (циклової) комісії.

6.6. Рекомендувати своїм учасникам різні форми підвищення кваліфікації за межами Державного навчального закладу «Глухівське вище професійне училище», рівня фахової майстерності педагогів.

 

7. Документація методичної (циклової) комісії:

7.1.  Наказ про створення методичної (циклової) комісії або витяг з протоколу рішення педради.

7.2.   Наказ про призначення керівника методичної (циклової) комісії та персональний склад її членів.

7.3.   Положення про методичну (циклову) комісію, схвалене методичною радою.

7.4.   План роботи методичної (циклової) комісії на навчальний рік.

7.5.   Банк даних викладачів: кількісний і якісний склад методичної (циклової) комісії.

7.6.   Графік проведення методичних заходів методичної (циклової) комісії на рік.

7.7.   Перспективний план атестації педагогічних працівників.

7.8.   Графік проведення атестації на навчальний рік.

7.9.   Перспективний план курсової підготовки педагогічних працівників.

7.10. Графік проведення контрольних робіт і тематичного оцінювання здобувачів освіти.

7.11.    Графік моніторингових контрольних робіт.

7.12. Перспективний план вивчення стану викладання предметів на 5 років.

7.13. Графік вивчення стану викладання предметів у поточному навчальному році.

7.14. Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів педагогічними працівниками.

7.15.    Адреси перспективного педагогічного досвіду.

7.16.    Зведена діагностична карта педагогічних працівників (відомості про професійні потреби і здобутки).

7.17. План проведення і матеріали предметних тижнів.

7.18. Примірники навчальних програм, їх навчально-методичне забезпечення.

7.19. План роботи з молодими і новими педагогічних працівників.

7.20.        Матеріали внутрішнього аналітичного контролю: інформаційні, аналітичні довідки, результати моніторингових досліджень рівня навченості учнів, діаграми результативності участі учнів у предметних олімпіадах, конкурсах.

7.21. Протоколи засідань методичної (циклової) комісії.

7.22. Нормативні документи щодо викладання предметів.

7.23.    Перелік методичних рекомендацій всіх рівнів.

7.24. Рекомендації методичної (циклової) комісії, окремих педагогів.

7.25. Картотека перспективного педагогічного досвіду членів методичної (циклової) комісії.

7.26.    Перелік друкованих робіт членів методичної (циклової) комісії.

 

 

 

 

 

0 Коментарі